Fredag del 4 - Viper Room

Efter en fem-minuters promenad som bestod av att jag tjatade om att få åka taxi kom vi fram till Viper Room. Det var nu det gällde. Skulle vi komma in? Vi hade förköpt biljetter och när dörrvakten såg dom vinkade han oss före kön. Yes, stekigt! Han kollade lite flyktigt på våra leg och sen var vi inne. Rörde inte en min så vi inte skulle avslöja hur lyckliga vi var. Väl inne begav vi oss mot scenen och trängde oss längst fram. Såklart vi skulle vara längst fram liksom. Stället var fullproppat med svenskar och världen är bra liten ibland. Nån gång mitt under Timbuktus framträdande ser jag en tjej i publiken som jag känner igen. Tränger mig fram dit och frågar om hon har gått på Vasaskolan i Gävle. Vad tror ni hon svarar då? Jo det hade hon. Hon hade gått i teaterklassen och tagit studenten året innan mig. Alltså hade hon gått i samma klass som Lilli. Fattar det fortfarande inte. Sånna saker händer bara i LA... Trots att jag inte är nått riktigt fan av varesig Adam Tensta eller Timbuktu så var jag grymt taggad. Alla kan väl My cool och Alla vill till himlen. Jag hade skavsår som dödade mig dagen efter kan jag säga.

När alla uppträdanden var slut så dansade vi lite och sen gick jag och M ner till det andra dansgolvet. Vem ser vi inte då som står mot väggen och smågungar med i musiken? Jo hela Sveriges Hollywoodfru number one Anna Anka! M klampar fram och börjar prata. Själv vet jag inte riktigt vad jag ska säga men får en kram (tar mig en kram snarare) och är överlycklig. Jag är inget Anna Anka-fan men lite stolt är jag över att ha träffat på henne. Vi trycker oss vidare i folkmassan fram mot Adam Tensta och pratar med honom ett tag. Frågar helt oberörd om vart efterfesten är men han vet inte säger han. Han ljög det vet jag, eftersom vi redan var inbjudna till den och visste var den var. Jag kan berätta för er som undrar att Adam Tensta inte är supertrevlig. Det tyckte inte vi iallafall. Han var en sån människa som tycker han är mycket bättre än oss andra. Vilket han inte är, trots att han är med i min VeckoRevyn. Ställde upp på bild gjorde han iallafall och jag kunde väl ha varit snyggare på bilden. Men bevis är bevis.

Fridis tog bild med Timbuktu också. Hon är lite snyggare än jag!

Efter ett tag bestämde vi oss dock för att dra oss mot efterfesten och jag går ut från klubben. Inser snabbt att jag är ensam så jag ställer mig och väntar på dom andra. Lättare att hitta dom ute än inne. Det vet väl vem som helst som klubbar. Går lite fram och tillbaka och tillslut kommer dom med bilen och hämtar upp mig. Vid det här laget är jag så trött och det är nog dags för mig att åka hem. Dom skjutsar hem mig och åker sen till huset där efterfesten ska vara. Tydligen var det inte precis så roligt så de drog ganska snabbt. Adam Tensta gick hela tiden runt och deppade över att han inte var på sitt hotell. Dissade F som hade ont i fötterna och gick barfota också. Han hann med mycket den mannen. Tillslut kom Fridis hem och somnade garanterat sött brevid mig.
Första dagen i Los Angeles var slut.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0