Onsdagen den 3 september

Strax efter 13.00 kom S och I och hämtade mig. Vi åkte iväg och bytte bil inne i stan och strax innan 14.00 rullade vi på E4:an mot Stockholm. Även P var med. Vädret var varierande men vi hoppades innerligt att det inte skulle regna på platsen dit vi var påväg. Dubbelcheckade med J att hon hade rätt vägbeskrivning (hon skulle möta oss där) och peppade med musik.
Väl framme i Stockholm hittade vi smidigt vägen mot Frihamnen och efter ett antal U-svängar så var vi mitt bland alla magasin. Vi hittade att utom magasin 7. Det magasin vi skulle ha. Vi frågade en estländare som dessvärre inte visste och en taxichafför som visste lika lite. Men tillslut hittade vi. Parkeringen var i stort sett tom så vi tog en plats och betalade P-avgiften. 80 kronor för ett helt dygn, deal. Promenaden mot magasinet gick med lätta steg. Vi hamnade nästan längst fram i kön och vi hinkade i oss Red Bull för att bli lite pigga. Bredvid kön höll Felix Herngren på med en liten inspelning som ingen kunde hålla sig för skratt åt. På andra sidan kön satt hela TV-teamet och käkade kinamat. Och så kom dom plötsligt ut. Dom som vi var där för att se. Filip Hammar och Fredrik Wikingsson. Lite pirrig i magen man blev då. J dök upp och så även P:s kompis S. Köandet tog inte alltför lång tid och när vi kom in så fick vi ganska bra platser faktiskt. Lite på sidan med vi såg verkligen allt. Ja om ni inte har förstått vad detta handlar om än så är det såklart en tv-inspelning som vi är på. Vem kan slå Filip och Fredrik. Sveriges underbaraste människor, lika roliga i rutan som utanför. Jag vann 4 biljetter på facebook och bjöd med mig 3 av mina vänninor. Roligt nog så skulle P och hennes kompis också dit. Så vi samåkte och umgicks hela högen. Superroligt!

Inspelningen började och varade i 5 timmar. Ont i ryggen, rumpan, käkarna och händerna efter sjukt obekväma plaststolar, omtagningar med massvis med applåder och ton med skratt! Såklart hejjade jag på Filip och Fredrik och hur det slutade avslöjar jag inte. Det får ni se sen när de kommer på tv. Vid halvtid så var det korv, öl, glass och kaffe-paus och vi satt ute på kajen utanför och kollade på den uppslutning folk som var runt omkring oss. Utmanaren klev förbi och fick kramp i benet och vi log fulla av skadeglädje, hemska som vi är.

När allt var klart så stannade vi kvar för att ta lite bilder och småprata lite. Filip tyckte att vi skulle komma på inspelningen av Boston Tea Party och dom var båda lite fasinerade av att vi åkt ända från Gävle. De bad oss hälsa till EU-mannen som cyklar runt på Gävles gator och så kramades vi lite innan vi, bokstavligt talat, hoppade ut ur studion. Vi fick med oss en varsin Goodie bag innehållandes massor med kakor, marinader, hälsopiller, tvål, schampoo och tidningar.

Jag och I följde med J hem för lite temys med film och även shopping dagen efter. Jag somnade trött på soffan ungeför halv 2 med ett leende på läpparna. Jag hade ju faktiskt fått träffa Filip & Fredrik. Check!


Vi ler så att vi får ont i käkarna allihopa!!



Kommentarer
Stina

jag är inte alls avundsjuk!

2009-09-05 @ 17:52:25
URL: http://randomtankar.blogg.se/
Fanny

Åh! Jag och Emil ska på Boston Tea Party, ska du dit? Då kan vi hänga=)

2009-09-07 @ 16:07:36
URL: http://vadomenblogg.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0