Hur man blir au pair i USA, förord

För att få komma iväg till USA som au pair behöver man gå igenom en sju helsike massa olika steg. Man ska fundera, skriva, kontakta, fundera lite till, ta bilder, formulera sig, skriva, skriva, skriva, se till att hålla sig frisk och massor massor med andra saker. Jag har kommit förbi hela den första delen som innebär mest skrivning. Alltså själva ansökningsskrivandet. Ta kontakt med referenser, räkna barntimmar, gå på möten och allt det där som man gör för att få iväg sina papper. Allt detta har jag gjort. Inklusive skaffa körkort, vilket är ett måste. Men jag tänkte iallafall skriva en liten följetång om hur man ska gå tillväga för att komma iväg till USA. Sen så ska jag ge er up dates på hur det går för mig också. Hittills är jag inne på min tredje matchning. Vad det är kommer jag såklart komma till i ett inlägg senare. Men jag ska, förhoppningsvis inom de närmaste dagarna, skriva ikapp om min egen resa så att ni kan få veta saker i rätt tid. nu däremot ska jag nog ta och sova. Sov 4 timmar inatt och sen har jag jobbat och shoppat. Jag är helt slut! Kommer säkerligen somna innan jag lägger huvudet på kudden. God natt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0