Familj nummer 3

Min tredje familj var verkligen något att hänga i julgranen. Jag fastnade direkt. De bodde i Weston, Ma, cirka en timme från Boston. Föräldrarna var båda läkare och de hade 4 barn. Ett tvillingpar med en tjej och en kille på 6 år, en dotter på 1 och en son på 13. 13-åringen var lätt förstånds-handikappad men detta skrämmer inte mig. Jag har visserligen ingen erfarenhet med barn med handikapp men om familjen skulle ge mig sitt förtroende så skulle jag klara av det.

4 barn kan tänkas mycket. Jag önskade max 3. Men, familjen hade även en nanny som tog hand om tvillingarna. Jag skulle då fokusera mest på de äldsta två barnen. Sen så hade även 13-åringen en hjälplärare med sig hemma efter skolan varje dag tills dess att mamman kom hem från jobbet. Det verkade vara sjukt mycket folk och jag gillade verkligen tanken på det.

Mina huvuduppgifter skulle vara att få iväg de äldsta barnen till skolan, skjutsa alla barn till sina aktiviteter efter skolan och så få dem i säng. Jag skulle vara ledig på dagarna eftersom alla barnen går i skolan. Familjen var väldigt aktiv och kanske hade man ryckts med i de och själv gjort både det ena och det andra. Jag lockades verkligen av den här familjen. Men efter några dagar så försvann de från mitt konto och det visade sig att de hade tackat nej till mig. De ville ha någon som hade haft körkort längre än vad jag har haft. Jag har haft det i två månader imorron. Verkligen skittråkigt! Aja, på't igen bara!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0