Familj nummer 1

Efter det att jag skaffat körkort och lämnat in min ansökan, så fick jag ganska först en matchning. Det var en familj som bodde i Mahwah, NJ. Familjen hade två barn. Vi mejlade några gånger men det slutade med att båda tackade nej till varandra. Det var inget fel på familjen men det kändes inte riktigt 100 bara. Så då kände jag att det var bäst att tacka nej.

Vid den här tidpunkten så var jag faktiskt lite osäker på om jag verkligen ville åka iväg. Det var så mycket här hemma som lockade. Killar, kompisar och jobb. Jag och tjejerna pratade om att åka utomlands och jag fick det första jobbet. Jag var faktiskt riktigt nära på att hoppa av allihopa. Ringde och pratade med CC och allt. Men jag övervägde alltihopa tillsammans med tjejerna och vi kom fram till att jag borde åka. Jag skulle troligtvis ångra mig så sjukt mycket sen om jag inte åkte nu. Men, jag sköt på resan till efter nyår. Så hinner jag jobba lite och vara hemma också. Det innebär såklart att jag är ledig mer än ett år från studierna.

Men jag tackade iallafall nej till familjen och det dröjde ett par tre veckor innan jag fick nästa.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0