Back to school

Första dagen i skolan och jag sitter redan klistrad på Google med saker som "Vad händer i kroppen när man blir kär" och "Biologiska aspekter på kärlek" inprintade i sökrutan. Låter det kul? Svar nej. När man är så smart som jag att man skjuter upp en kurs största projekt en hel sommar och en hel termin så får men väl skylla sig själv. Skulle fasen ha gjort det i somras. Eller åtmindstonde tidigt på höstterminen. Men nej, det gjorde jag inte. Istället så sitter jag och läser och skriver som en galning cirka en vecka innan det ska in. Arbetet ska typ vara en liten informationsbroschyr om vad kärlek är och sen så ska jag skriva en rapport också. Okej en vecka ska väl räcka, men jag har ju annat också. Nej jag får ta en sak i taget så orkar jag mer.

Jullovet var för övrigt helt underbart. Jag gick knappt utanför dörren. Förutom om jag inte skulle iväg på partaj eller träffa brudsen. Det var så skönt. Kollade på tv typ hela tiden och följde alla möjliga serier. Lite sambo hann jag och N med också. Fast vi sällskap av J och I den här gången också. Tänk vad kul om man kunde skaffa en lägenhet med sina tjejkompisar. Man kanske skulle tröttna på varandra efter ett tag? Eller så här. Jag skulle nog tröttna efter ett tag. Jag är för petig med hur jag vill ha vissa saker och de andra orkar inte alltid med mig. Men är det fel att alltid vilja ha städat och fixat omkring sig? Alltid! Men om jag bara skulle släppa på alla mina tvångsgrejjer så skulle det nog gå bra. Om jag fick ett eget rum! Och om alla hjälper till med städning och allt sånt. Fast jag skulle ändå gå efter och städa om igen. Det vet jag. Men det skulle hur som helst vara helt sjukt kul. Åhh jag vill nu!!

För övrigt så spenderades lovet med att fixa massor med rummet och jag skrev i stort sett klart min au pair-ansökan. Nu ska jag bara knåpa ihop ett brev och ett fotokollage. Måste springa iväg till några människor och få referanser också. Alla dessa barntimmar man ska. 200 stycken. Inget problem för mig dock. Med alla de år som jag har varit ledare på konfirmation och läger och ja, massor med sånt. Eller när jag jobbade på "dagis" i Frankrike, två år i rad. Det måste nog vara min starkaste referens tror jag. Tänk er att jobba på ett dagis i Frankrike med barn ifrån världens alla hörn, som inte kan engelska eller svenska. Nästan ingen kan franska heller. Inte för att jag är någon talang men lite kan jag väl. Men jag har klarat mig bra i två år. Kroppsspråk is the shiit.

Nej nu har jag haft min paus. Back to Love. Hatar att försöka förstå den biologiska aspekten på det hela... Jag har fått nog av eros, fenyletylamin, serotin och oxytocinreceptorer. Jag visste inte att kärlek var så invecklat. Det är mycket man inte vet tydligen...


Kommentarer
moa

jo jag ska väl försöka få mig ett mvg! :D du kanske kan hjälpa mig lite?:D

2009-01-08 @ 23:26:51
URL: http://mei.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0