Eldsvåda

Jag städade min garderob idag. Därinne finns det inte plats för några kläder, utan istället har jag gamla skolböcker och rent utsagt, en massa skit där. Så jag tänkte att den här helgen får bli en städarhelg, med fokus på garderoben. Jag började jobba mig innåt och på en hylla hittade jag en hel låda med en massa ljus i alla möjliga färger och former. Däribland ett lila värmeljus med glitter på. Hur hemskt som helst, men varför slänga det? Jag är inne i en ljusperiod just nu så lådan kom ändå till användning. Jag tände det fula lila ljuset och det brann på fint bredvid de andra ljusen i ljuslyktorna.
Det brann i kanske en timme, sen hörde jag hur det började knäppa. Jag kollade höger och ser en decimeter lång låga sticka upp över kanten på ljuslyktan. Jag får panik och försöker, som den blåsta blondin jag ibland är, att blåsa ut den lilla eld som nu har startat. Jag börjar skrika. Ljuslyktan spricker och jag inser att det snart kommer börja brinna i min hylla, och min tapet. Jag skriker ännu mer. Jag vet ju hur man släcker en eld i teorin, men i praktiken, helt annorlunda, då måste jag ju göra det också. Så jag skriker helt enkelt liiite till. Mamma, pappa, mormor och morfar inklusive hunden kommer springande upp för trappan. Mamma med min lillasysters kläder i högsta hugg. På två sekunder har hon kvävt lågan. Och efter femton har hon plockat bort alla rester som vittnar om det drama jag nyligen upplevt. Efter trettio har alla fem gått härifrån och jag sitter själv kvar i chocktillstånd mitt på golvet. Jag sitter här än...


Kommentarer
Catte

Oj det låter riktigt läskigt,skulle nog också fått panik om något sådant hänt...

2009-01-11 @ 13:56:12
URL: http://catrinre.blogg.se/
Catte

sv. Det är ett jobb som sorterare av reseräkningar på simens

2009-01-11 @ 16:49:50
URL: http://catrinre.blogg.se/
Lina Lilja

Oj vilken händelse :)

Bra att det slutade lyckligt :)



Kram

Lina Lilja

2009-01-20 @ 19:17:39
URL: http://lilja.bloggagratis.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0