Min helg

Det blev en hemmakväll den här helgen också. I fredags satt jag hemma och surade och pluggade matte hela kvällen i protest mot alla andra. Jättemoget jag vet. Men jag hade världens kväll planerad och allt bara sket sig. Då kommer 5-åringen fram. Vaknade pigg som få på lördagen och studsade ner i källaren för att tvätta. Vid 14-tiden begav jag mig som sagt hem till I för mastodontfika med dom andra. Rullade hem till duschen efter några timmar och blev sedan hämtad av Mr. J. Vi hade myskväll och jag tvingade honom återigen att kolla på Robinson. Han kommer bli fast, det vet jag! Vid midnatt ringde Kusin L och ville ha skjuts hem från krogen så vi satte oss i bilen för att hämta upp henne och pojkvännen. Vi åkte på Max och tryckte i oss välbehövd nattmat och skjutsade sedan hem fullisarna. Hem igen, sätta sig framför tvn och somna, släpa sig till sängen och däcka. Sånt är mysigt. Vaknar 08.00 (!) av att han inte kan sova, så då kan inte jag sova så mkt längre heller. Men ja, det är väl alltid bra att gå upp tidigt. NOT!!

Dagen har bestått av städning av rummet, ännu mera tvättande, sorterande av miljontals papper och mattepluggning. Typisk söndag skulle jag säga. Nu väntar jag med spänning på vad kvällen har att erbjuda. Jag känner på mig att det blir nått bra! Puss


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0