Julen är här...

Ja jag erkänner väl även jag då att julen har kommit iår igen. Snön ligger där den ska och kylan biter i kinderna när man går utanför dörren. Så himla mysigt. Älskar att vara ute och frysa för att sedan komma in, mysa till det under en filt framför en bra film med trevligt sällskap. Det är det som jag gillar med julen. Ja om man ska bortse från alla julklappar då.

Idag har jag haft en riktigt julig söndag. Gick upp i rimlig tid och åkte ner på stan med mamma och lilsis för att köpa julklappar. På kanske två timmar var jag färdig med kanske sju julklappar inhandlade. Hade två hemma redan. Så nu har jag bara en kvar. Men måste forska lite innan jag kan köpa den. Den svåraste personen är kvar. Vem det är avslöjar jag inte för jag vet att personen läser bloggen :P Kom iallafall hem och satte igång med att baka vårat årliga pepparkakshus. Iår ska det bli en tvåvåningsvilla med balkong och lusthus. Dasset hoppade vi över iår. Syrran tyckte inte att det passade till ett så lyxigt hus... Så vi har alltså gjort alla delarna och dessa ska förhoppningvis sättas samman imorron för att sedan garneras, pyntas och ljussättas. Ja ni läste rätt, vi har lampor i vårat hus. Jag lovar er en bild sen när det är färdigt. Men nu måste jag hoppa i säng. Ingen julledighet för Josefine Glad inte. Här ska cashen rulla. Pusspåre!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0