Sunday

Syrran är i köket och bakar. Mamma och pappa är i stugan. J flyttar till Sthlm. S drar till Bollan. I är försvunnen. N sover sen jobbet igår. A har jag inte kontaktat. Jag sitter här. Detta kallas numera för en vanlig söndag och me like. Eller nja, inte allt då. Jag vill ju gärna veta vad alla gör och jag vill inte att nån flyttar. Men söndagar har på något sätt liksom vuxit i mina ögon. Tidigare år, när jag slavade för det företag som står för reklamdistrubitionen här i landet, hatade jag söndagar. Det betydde att jag, vad jag än hade gjort kvällen innan, var tvungen att dra mig upp ur sängen och gå ut med den där förbaskade kärran. Vad det än var för väder. Nu för tiden njuter jag av söndagarna. Jag sover länge och sen gör jag absolut ingenting. Förmodligen kommer jag börja jobba helg ganska snart. Men inget jobb kommer vara lika jobbigt som det förra jag hade. Jag kommer få kliva upp tidigare än förr, men arbetstiderna kommer vara kortare.

Men en perfekt söndag skulle nog innefatta trevligt sällskap, en fika på stan och varför inte en bio. Kanske kan man gå ut och äta och sen se en film. Det finns så mycket man kan göra en söndag. Samma saker man gör varje annan dag i veckan blir så mycket mysigare på söndagar. Jag längtar till snön kommer då jag kan tända massa ljus, krypa upp i fotöljen i mitt rum och kolla på film. Det kommer bli så mysigt. Åhh jag längtar.

Men än så länge tänkte jag bjuda på några mysiga låtar. Dom känns väldigt söndag.

 





 



Kommentarer
moa

SKojja INTE! du är medveten om att man inte ser vad det står på den blogg va ^^

2009-08-23 @ 17:14:25
URL: http://mei.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0