London

Det blev ingen fika i Bönan. Jag som var peppad. Istället satte jag mig vid datorn igen och började planera London. Jag och familjen beger oss nämligen dit den 14 september för några dagar fyllda med shopping och turistande. Varken jag eller syrran har varit där förr och vi ser fram emot det hurmycketsomhelst. Vi har pratat om det länge. Jag lovade för några år sedan att om hon fortfarande simmade när det är OS i London 2012, då ska jag bjuda henne dit. För hennes skull så hoppas jag att hon håller på fortfarande. Eller för min skull också. För jag vill åka dit med bara henne. Då är hon, få se, 18 kanske 19 år, beror på när vi åker. Jag är 22. OMG vad jag är gammal.

Jag håller iallafall på att kolla upp vad man ska se. Vart man ska shoppa och vart man ska kolla. Jag lägger upp en lista senare när jag har färdigställt den samt samtalat med familjen.

Nu är det dock dags att plocka ur diskmaskinen, laga mat samt göra mig redo för en tur. See ya!


Kommentarer
Catte

Några tips om London...

1. Bästa stället att bo är Bayswater, central stadsdel med massa hotell.

2. Gå på musikal är ett måste (Queen musikalen är guddomlig!)

3. Att strosa upp och ner på Oxfordstreet så hittar man en hel del bra butiker (Selfridges, Next, Primarket, Dorthy Perkins, Uniqulo, New Look och massa underbara skobutiker)

4. Harrods är ett måste besök, det spelar ingen roll vad man köper eller om man köper, men man måste gå in och känna stämningen, titta på allt och andas in luften.



Hoppas att mina tips hjälper lite på vägen =)

2009-08-27 @ 20:21:48
URL: http://catrinre.blogg.se/
Catte

Haha vad bra att mina tips är till hjälp. Sen skaffa tunnelbane kort som gäller så många dagar ni är där, underlättar framkomligheten och tunnelbanan är lättare att förstå än bussen, dock får man se mindre av staden.

2009-08-28 @ 23:27:18
URL: http://catrinre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0