Idag har det varit en sån där dag som började bra, blev dålig, blev sämst, men slutade skitbra.

Min irriterande ringsignal ringde klockan 08.00 och jag hoppade ur sängen. Ganska ovanligt då jag enbart hade sovit 6 timmar. Ja jag är en sån där som måste sova cirka 8-9 timmar för att känna mig minsta lilla utvilad. Men upp skuttade jag iallafall. Käkade världens godaste frukost med rostade mackor och hela köret. Gjorde mig iordning och tyckte att jag hade jättemycket tid. Sen kollade jag på klockan. 09.31. Shit. Bussen går om en minut. Inte en chans att hinna. Jaja får väl ta prick bussen istället och komma lite sent. Men nej, hann man med den bussen? Nej. Sprang som en dåre men missade den med typ tre sekunder. Sämst! Gick till trean och tog den kvart över. Kom till skolan och var typ sämst på teaterlektionen. Hade ingen fantasi. Gick ner på förenings. Ja, skåpet var söndersparkat och det såg ut som ett skithål. Rent utsagt. Peppat att vi ska vara där på fredag och ha möte. Gick till matan. Maten var väl okej, men tog för lite sås. Ja jag blir sur över sånt. Hade idrott. Jag var sämst. Har inte ägnat en enda sekund åt träning på lovet så jag orkade nada. Och jag hade valt fyspass. Hade dock asroligt. Trettio minuter försenad gick jag till aulan för att ha matteprov. Här har man pluggat matte konstant i två veckor och så gör man det sämsta provet man någonsin har gjort. Jag var så arg att jag ville grina. Helt seriöst. Ger upp och ska gå till bussen. Stöter ihop med två italienare vid skåpet som ville ha tag på nån att prata studier med. Dom fattade nada men till slut kunde jag slita mig därifrån och springa till bussen. Men vad gör jag då? Jo missar den. Med två sekunder den här gången. Såg att trean fortfarande inte hade gått och började springa till den hållplatsen istället. Vad händer? Världens längsta rödljus och jag missar bussen igen. Går tillbaka till skolan för att underhålla mig i trettio minuter. Går ner på förenings men går därifån lika fort. Orkar inte se röran. Tänker gå tillbaka in i skolan. Rycker i dörren men den är låst. Klockan är 17.01. En minut över fem. Fan, kommer inte in i skolan. Går till busshållplatsen och går in på läkarhuset för att värma mig. Går ut precis i rätt sekund för att inte missa bussen. Hittar inte busskortet. När jag väl hittar det inser jag att bussen är fullsatt och jag får sämsta platsen längst fram. Jaja, det är ju bara en bussfärd. Kommer hem och lagar min mat på fel sätt. Skit också. Slänger mig i soffan och våndas över hur eländig är. Mamma kommer hem och vi åker iväg för att övningsköra och jag är... jag är KUNG! Åker hem. Sätter mig vid datorn. Pratar i telefon. Planerar in träningar. Skriver världens längsta mejl. Skriver det här. Somnar snart...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0