Det där körkortet

Mitt körkort har ställt till det för mig. Det visade sig att jag inte kunde anmäla mig till själva programmet innan jag har ett körkort i handen. Så efter ett samtal med min körlärare så kommer det ta en eller två månader. Ganska segt och förödande. Det sabbar ju liksom mina planer. För om vi säger att det tar tå månader, då är det bara en månad kvar tills jag vill åka. Så då ska jag på en månad lyckas hitta en familj. Och det kan säkert sluta i att man tar första bästa eller att man nöjer sig med en halvbra familj. Och det vill inte jag.
Därför har jag börjat fundera på att skjuta upp min avresa med kanske en eller två månader. Hur länge beror ju på hur lång tid det tar att skaffa körkortet.
Anledningen till att jag ville åka så pass tidigt på sommaren var för att jag skulle kunna vara borta i 13 månader och sen komma hem och börja plugga direkt. Men jag känner mer och mer att jag lika gärna skulle kunna vänta till efter jul med att börja plugga. Det spelar liksom inte lika stor roll längre. Men ja, längre än så vill jag inte vänta.
Men vi får se hur det blir. Tänka måste jag göra iallafall. Och plugga teori. Och ringa till CC. Och plugga vanliga skolämnen. Mycket att göra nu...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0