Cultural Care Au Pair

Och jag som sa att ni inte behövde vänta er några inlägg än på ett tag. Så sitter jag här igen, bara några timmar senare. Jag är mitt uppe i storstädning, tvättning och packning. Men anledningen till att jag loggade in igen var inte för att berätta detta.
Nej det är ju nämligen så pass att jag planerar att bege mig till USA förr att jobba som au pair i ett år efter studenten. Och för några dagar sedan fick jag tummen ur mjukdelen och begav mig till posten för att äntligen skicka iväg ansökan som har legat färdig här hemma hur länge som helst. Så idag ringde dom från Cultural Care för att kolla lite. Jag hade tydligen glömt att skicka med ett papper om min hälsatjosanhejsan. Sen så ville de att min goda vän i staterna skulle skicka min referens med post så att de fick ett orginal. Men jag fick också önska hur många barn jag vill ta hand om och ålder på barnen. Jag sa att jag helst tar hand om två barn men att tre inte är några problem. Åldern vill jag ska vara mellan tre och tolv. Men den perfekt åldern måste ju ändå vara åtta eller nio. Eller vad tycker ni?
Men det största problemet är dock att jag inte har införskaffat mig något körkort än. Jag håller på förfullt och har gjort så i cirka två års tid, men nu måste jag sätta fart. Jag ska boka ytterliggare en körlektion och jag hoppas på att min andra dator blir lagad så att jag kan forsätta plugga teori.
Det kommer bli några stressiga månader innan studenten men det här ska jag fixa. Jag vill ju verkligen det här och jag har drömmt om det här så länge nu.

Nej nu ska jag städa vidare. Jag måste plugga lite ikväll också. Nu är det Matte E för fulla muggar i en och en halv vecka. Shit jag blev peppad nu!


Kommentarer
Lisa

SV: Vad spännande det låter, hoppas på att du får hamna i Kalifornien som du vill! Jag åker i September och vill helst till Kalifornien men vi får se lite vart jag hamnar. Ha det fantastiskt i USA, när du väl kommer iväg :)

2009-04-05 @ 19:21:16
URL: http://ettlivsomaupair.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0