Framtiden... nej jag vette fasen

Var på SACO-mässan i Älvsjö. Meningen med mässan är förmodligen att man ska förstå och komma på vad man vill göra med sin framtid. Alla universitet och "younameit" visar ju upp sig och fjäskar och allt sånt som hör till. Så som den förvirrade studet jag är hade jag stora förväntningar på hela grejjen. Jag hoppades på att min framtid skulle uppenbara sig och att jag äntligen skulle känna; "det där är vad jag ska göra efter gymnasiet". Det hade varit så himla underbart. Men nej. Allt mitt peppande och alla mina förhoppnigar var förgäves. Eller nej helt förgäves var det inte. Men jag hittade tyvärr inte min drömutbildning. Jag hittade inte ett svar på min just nu största fråga. Visst, ja fick lite tips och jag har väl börjat fundera. Men nja... ingen utbildning fick mig att vilja ge upp USA. Det var väl den montern som gav mest. Lite frågor och jag blev mer säker. Jag sticker.
Men en rolig sak med mässan var att; man fick gratis godis överallt. De delade ut pennor, tröjor, tandborstar, tandkräm, reflexer, nyckelband och mycket mycket mer. Den delen av min kropp som inte fylldes ut med universitetsdrömmar fylldes istället ut med gratissaker. Så värt 150 kronor!

Ps. Glömde bort en sak som gjorde mässan värt allt! Jag träffade min kompis S som jag inte träffat på ungefär ett år. Det gjorde min vecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0