Att åldern har nån sjuk form av betydelse

Varför har åldern betydelse? En sån jäkla betydelse? I alla fall för andra. Om man träffar en person som är bland de bästa människorna man någonsin har mött så tänker man faktiskt inte så mycket på åldern. Och med bäst menar jag då helt enkelt, roligast, snällast, sötast och allt sånt. Vad har åldern för betydelse då? Jo helt enkelt det att det tydligen inte är tillräckligt PK för att vara okej att umgås med människor som är yngre. Eller jo, det är visst okej att umgås med människor som är yngre, men hur mycket yngre? Ett år? Två år? Efter att själv ha hamnat i den här situationen så säger jag helt enkelt, skit i vad andra tycker och gör vad du själv vill. Ett av det problem som människor alltid har, är rädslan över vad andra ska tycka. Ja visst är jag också rädd för det, men jag är helt enkelt beredd att ta den smällen. Jag vet att om andra människor skulle lära känna den personen  som ja har haft turen att lära känna, så skulle de inte tänka på åldern. Och det vet jag på riktigt att det är så. För en gångs skull så gör jag något bara för min egen skull. OCh jag skiter i vad alla andra tycker. För det är det här jag vill. Och det är det här jag ska göra. Tyck vad du vill, jag skiter i vad ni tycker. Tyck att jag är en omogen jävel, tyck att jag är konstig, tyck att jag är dum eller tyck att jag är "vadduvill". För jag vet att många skulle göra exakt som jag.

Age doesn't matter at all, love is all that counts!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0