Nu ska jag tagga

Efter mer än en månads sjukdom så känner jag att jag är på väg tillbaka. Förhoppningsvis så kommer jag läka mig själv helt och hållet under julen eftersom jag då kommer bli tvugen att sitta inne och plugga varje dag. Men peppen på den. Det måste ju göras. Och jag har ju faktiskt bara ett halvår kvar med studier. Så att jag känner mig lite sliten efter 12 år tycker jag bara är helt naturligt. Eller vad känner ni? Är jag mesig?
Hur som haver, jag har nu inga prov kvar den här terminen, eller jo ett prov i matte e men det räknas inte. Det är om en vecka och jag ska köra hårdpluggen på det så att det kommer sitta som en smäck. Jag ska äga fett. Jag är hur trött som helst idag, har mest bara flummat runt, så det är därför jag använder mig av en massa random nördiga uttryck. Det får ni leva med. Eller du, jag vet ju inte vilka som läser min lilla blogg. Men som sagt, jag har ju inte så mycket kvar den här terminen. Bara tre svenska B uppsatser om min bok. En uppsats om hur upplysningen ha påverkat dagens samhälle och en till om hur ramantiken har påverkat dagens samhälle. Även dessa svenska B. Cirkus tre/fyra engelska C uppsatser som ska in, om olika saker. Detta är svårt då uppsatserna, som de så fint kallas, bara får vara på 260 ord. Mycket kanske ni tycker. Men skriv en text i Word och kolla hur långt ni kommer. Just det, inte alls långt. Annars har jag två biologi B rapporter att skriva och ett helt arbete från biologi breddning kvar att göra. Ett arbete om något så abstrakt som kärlek. Och då ska ju såklart en rapport skrivas också. Vad har jag mer kvar, hmm. Efter jul ska jag göra nationella provet i Fysik A eftersom min lärare alrdrig har låtit mig göra det tidigare. Det är hans fel! Jag är inte dålig och jag är inte en skolkare som bara försöker slinka undan. Annars så borde jag väl allmänt plugga. Nu när jag har varit sjuk så har ju min energi tagit långsemester och varit i Bahamas och jag har låtit mycket bara vara. Men jag är på väg tillbaka. Jag känner peppen och hittills har jag tagit tag i allt som jag skulle göra utanför skolan. Nu är det skolans tur. Kvinnan med peppheten är tillbaka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0