Läxor

Har snart gått en vecka i trean och jag har redan en liten hög med läxor. Vad hände med mjukstarten som man hade på mellanstadiet? De där slappa dagarna i början av varje termin när man skulle berätta vad man hade gjort i sommar och sånt. Leka lite "lära känna lekar". För ja, man glömmer faktiskt bort varandra under sommaren. Hemskt att säga men så är det ju. Ifrån min klass så är det sju personer, högst, som jag har träffat i sommar. Okej jag har väl inte precis glömt bort dem, men det är ju inte precis som att allt är likadant som när man skiljdes åt, ett par månader tidigare. Men jaja. Så är det, inget att göra åt. För nu är jag ju en sån människa som gillar att sätta igång i skolan. Jag gillar ju faktiskt att jag har läxa i matte E. Hur konstigt det än låter.

Nu ska jag dra mig tillbaka med min mattebok. Vi ses på andra sidan!


Kommentarer
Catte

Oj, oj det låter lite jobbigt faktiskt!

Jag är glad att vi har haft som "uppgift" att leka med ettorna hela veckan...

2008-08-31 @ 15:27:17
URL: http://catrinre.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Josefine Glad

Det är nu det händer!

RSS 2.0